Thursday 2 February 2012

Perasmian Voucher 1 Malaysia

Wohoooo.... Itu ungkapan pertama yg terpacul dari mulut seorang aku sewaktu mendapatkan 4 keping voucher yg pada aku sangat bernilai itu... Alhamdulillah ^_^ Yes, 4 keping voucher itu sangat bernilai sebab voucher itu satu modal kepada buku2 yg aku impikan... Semangat gileehhh, kan ?
Of course :)
Manusia yg bergelar ulat buku mana yg tak semangat bila mampu mendapatkan 5-8 buah buku, kan :) .. Oh, adakah aku memberi gelaran ulat buku itu kepada diri aku sendiri? Itu bermakna aku syok sendiri? Oh, tidak sama sekali.. Memang itulah aku bila berhadapan dgn nilai sebuah buku...



Kisah seorang aku yg bergelar ulat buku.. Oh, xde kisah yg best pon... Saja nak bagi panjang post...
Hehe... Aku masih ingat sewaktu kecil dahulu, itu kalau tak silap mungkin sekitar tahun 1998-2000...
Itu semasa aku berumur 5-7 tahun.. Pada waktu tidur, pasti arwah nenek selalu ceritakan satu kisah.. Pernah satu malam, ditinggalkannya aku tanpa sebarang cerita, aku menangis sampai tak tertidur...Walhal pada masa itu arwah tgh sakit... Maklum lah muda gila masa tu, mana nak faham, kan :) .. Ke itu sebenarnya manja? Alamak, terkantoi sudah... Haha... Tapi walau macam mana pun, akhirnya arwah nenek cerita jugak... Itu disebabkan rasa sayangnya pada aku yg digelarnya cucu...
Oh, sungguh aku tersangat rindu pada arwah nenek... Arwah pergi meninggalkan kami pada bulan 3 tahun 2000.. Ya, aku akui, aku memang tersangat manja.. Mungkin disebabkan itu aku masih teringat semua kisah lampau bersama arwah nenek... Dan mungkin disebabkan itu jugak, aku rajin beli buku, sebagai tanda yg aku memang sayangkan arwah :')
Oh, sudah, aku tak mampu teruskan cerita itu lagi... Sedih mungkin...
Aku berharap arwah nenek dan atuk aman dan ditempatkan bersama orang2 yg beriman...
Amin...

Okeyh, iklan emo sekejap tadi.. Haha.. Selepas arwah pergi meninggalkan kami, ibu pula menjadi pengganti kepada penceritaan itu... Itu pun aku masih ingat... Pada waktu itu, aku tgh sakit... Oh, ibu tersangat memahami anak2nya... Dihadiahkannya buku 25 Rasul pada aku...Terus saja aku baca, walaupun masa tu badan memang tak larat gilerh.. Itu buku pertama yg ibu beri pada aku :)
Oh, itu tersangat great actually, baru berumur 7 tahun sudah baca buku yg tiada langsung bergambar, yg hanya dipenuhi text sahaja :) .. Okey, puji diri sendiri sebentar.. Haha... Gedex gila aku kali ni...
Gedex=Gedik.. Oh, kalau aku ingat apa cover-nya pasti sudah aku post di sini...


Jadi sejak itu, bila mana ada saja duit dan kesempatan pasti aku dapatkan-nya...
Kisah seorang ulat buku sewaktu bekerja di Jusco Maluri, Cheras :
Oh, yang ini memang melampau... Nak diceritakan kat jusco tu adalah MPH... Hehe... Faham2 jela :) Kerja aku sebagai promoter pun curi tulang la jawabnya... Setiap kali ada kesempatan tiada customer, sure aku berlari ke MPH, baca mana2 buku yg best... Lucky la aku tak pernah kena tangkap dgn Blue Waves (Guard).. Hee.. Kejam gila aku, counter dibiarkan saja bersepah.. Tp, bila nak kemas balik, mula la pening kepala.. Merungut sana sini... Tapi takpe, demi harga sebuah buku :)

Dan ini dia, buku yg berjaya aku beli dgn menggunakan sekeping voucher.. Kedua2 buku ini kalau di-total-kan berjumlah 1400++ pages... Masing2 700++ pages... Oh, seakan aku sudah pergi ke level yg lbh tinggi... Okey, cukup, sedari tadi puji diri sendiri... Haha... Buku2 ni tersangat best actually... Banyak sungguh2 fakta2 yg aku tak ketahui... Fakta2 yg bagi aku tersangat menarik...  Aku memang suka share buku yg dibeli sebenarnya :) ... Seriously... Oh, tp berhati-hatilah dengan ke-powerful-an buku2 ini... Sebabnya aku sendiri rasa bagai diri aku ni kecik je.. Jahil je baca buku ni... Terlalu byk fakta yg aku tak tahu sebelum ini... Hebatnya mereka, kaji dan kaji dan kaji sehingga dapat menghasilkan satu kesimpulan yg begitu WOW!! Ya, itulah kuasa seorang penulis... Yang best jadi seorang penulis nie, bila pembaca tu sendiri tergaru-garu cuba memahami penulisan-nya...




Yakjuj & Makjuj: 5 Gelombang Pembawa Bencana


"Bergembiralah kamu kerana sesungguhnya seorang lelaki daripada kamu adalah sama dengan 1000 orang daripada Yakjuj dan Makjuj" Hadis direkodkan oleh Bukhari.

Buku Yakjuj & Makjuj: Lima Gelombang Pembawa Bencana ini mendedahkan lima bangsa Yakjuj & Makjuj yang terkenal dengan serangan kejam dalam sejarah * Menghurai keturunan Yakjuj & Makjuj bermula daripada keturunan Nabi Nuh * Sifat yang ada pada Yakjuj & Makjuj terdapat dalam keturunannya sekarang * Apabila tiba masa yang dijanjikan, lima bangsa ini akan kembali menguasai bumi.

Alexander Adalah Zulqarnain
"Dan mereka bertanya kepadamu, mengenai Zulqarnain. Katakanlah, 'Aku akan bacakan kepada kamu sedikit tentang perihalnya.' Sesungguhnya Kami telah memberikan kepadanya kekuasaan di bumi, dan Kami beri kepadanya jalan bagi mencapai tiap-tiap sesuatu yang diperlukannya." 
(Surah al-Kahfi:83-84)

 Sejak sekian lama, nama agung Zulqarnain cuba dikaitkan dengan nama-nama raja agung dalam sejarah. Mustahil raja agung yang tercatat di dalam al-Quran 'hilang' dalam rekod sejarah. Bukan seorang dua raja agung yang dinobatkan, namun mengaitkan peribadi raja dengan iman yang disebutkan di dalam al-Quran masih 'misteri.'
Mencari Zulqarnain ibarat bermain teka-teki. Setiap teka-teki mempunyai kata kunci. Antara kata kunci utama adalah beriman, menjelajah timur dan barat dan bertemu dengan Yakjuj dan Makjuj. Tersalah pada satu kata kunci, calon raja agung terkeluar daripada gelaran Zulqarnain.

Senarai calon raja agung sudah dibuat, kata kunci sudah dirungkaikan, ternyata Alexander the Great adalah calon yang paling layak. Biar pun tuduhan musyrik yang dilemparkan, buku ini menjawab Alexander Macedonea atau Iskandar al-Makduni adalah orang yang beriman pada satu Tuhan yang esa, pembebas timur dan barat dan pembina tembok Yakjuj dan Makjuj.
Buku Alexander adalah Zulqarnain mendedahkan profil Alexander the Great, anak Philip II, agamanya, dan kaitannya dengan bangsa paling kejam dalam sejarah, Yakjuj dan Makjuj. Menjawab tuduhan musyrik yang dilemparkan, membersihkan peribadinya daripada sembahan pagan dan membuktikan bahawa beliau sememangnya beriman.

Antara kandungan menarik di dalam buku ini: Alexander the Great di dalam Tafsir al-Quran * Nama Alexander the Great dicemari di dalam Teks Yunani-Rom Kuno * Senarai Penguasa Dunia (1010 - 330 SM) * Raja-raja Dunia yang Melawan Yakjuj & Makjuj * Oasis Monoteisme di tengah Gurun Paganisme Yunani * Peringkat Awal Misi Pembebasan Alexander * Pertemuan Alexander dengan Yahudi Beriman di Jerusalem * Pengembaraan Alexander di Timur * Pengembaraan Alexander di Barat * Pertemuan Alexander dengan Kaum-kaum yang disebut di dalam al-Quran * Lokasi Alexander membina Tembok Besi * Jawapan kepada Tuduhan.
 
Penulis adalah pensyarah di Universiti Brawijaya, Indonesia. Beliau kini dalam proses mendapatkan mendapat Ijazah Doktor dan Falsafah (PhD) dalam bidang sejarah dan peradaban. Beliau menghasilkan karya-karya bestseller seperti Yakjuj & Makjuj: Bencana di Sebalik Gunung (2009), Alexander adalah Zulqarnain (2010), Armagedon: 2012 (2010). 

Hehe... Tak faham? Curious? Dapatkannya sekarang sementara buku2 ni berada di pasaran :)
Okeyh, itu saja kisah seorang ulat buku -_-... Membaca itu best... Serious =.=
5 Ayat yg diturunkan pun menyuruh kita membaca...



Bacalah dengan menyebut nama Tuhanmu yang mencipta (1)
Dia telah menciptakan manusia dari segumpal darah beku (2)
Bacalah, dan Tuhanmu lah yang Maha Pemurah (3)
Yang Mengajar (manusia) dengan perantaraan kalam (4)
Dia mengajarkan manusia apa yang tidak diketahuinya (5)


Jangan tak tahu "Membaca itu Jambatan Ilmu" 



No comments:

Post a Comment

Popular Posts